fbpx

האמת נראית כשמביטים לך בעיניים

המקום הראשון אליו יביטו כשישוחחו איתך יהיה ישירות לעיניים.

לא בכדי המשפט “עיניים הם הראי אל הנפש”. על פי ההבעה על פי המבט הם ידעו מה גילך, מה מצבך הנפשי מה רמת האנרגיה שלך.

עיניים מחייכות אינן מסגירות את הגיל, אולם עיניים עם עפעף נפול/בעלות עפעף תחתון מוטה מטה עם עיגול שחור סביב העיניים מבגר אותנו לפחות ב-10 שנים.

אז מה בעצם העיניים מספרות עלינו?

הכל התחיל בלידה השלישית. נשארתי ערה 3 ימים ברצף, לא זיהיתי את עצמי ובמקביל הייתי בצום כך שלא ממש יכולתי לאכול. הייתי בהריון בסיכון. המצב היה בין ניתוח חירום לבין לידת עכוז.

הסימן הראשון לעייפות היו עיניים מגרדות צורבות יבשות, עיגולים שחורים סביב העיניים והשקיות האלה שלא היה לי מושג איך הגיעו אליי בגיל כל כך צעיר – הייתי אז בת 25.

כבר אז הבנתי שכל תרחיש העובר עלינו בגוף ובנפש משתקף בסימנים הניכרים ישירות על עור הפנים. עור הפנים הינו המראה והמפה למצבים בגופנו.

כיום כשמביטים בי רואים עיניים מחייכות מבריקות ולא בכדי.

אני דואגת לישון מינימום 7 שעות בלילה, בשעות הבוקר המוקדמות אני מתרגלת מדיטציה, אני דואגת להרפות את שרירי העיניים במטרה להרגיע את הלחץ מהשריר הטבעתי, דבר המעניק רוגע לאזור הפנים.

לפני השינה אני מתרגלת שגרת טיפוח: ניקוי העור, הסרת איפור והחדרת חומרי הזנה לאזור העיניים בעיסוי קל עם סרום מועשר המעניק לעור דק ושברירי את כל חומצות האמינו והשומן שהוא זקוק להן.

 

אז מה יש בהן, בעיניים שהם אלה המכתיבות לנו את חותם הגיל?

העיניים שלנו הן האזור הכי רגיש עם העור הכי דק במבנה הפנים.

לא תאמינו. המזון שאנו אוכלות, השתיה שאנו שותות ומצבי סטרס שאנו חוות, כל אלה יחד משפיעים באופן ישיר על נראות העפעפיים שלנו. מזון כמו: מלח, סוכר, רטבים על בסיס סויה – משפיעים ישירות על מראה העיניים לבוקר שלמחרת.

ידעתן שבכל פעם שאתן הולכות לישון עם איפור אתן גורמות לעור בסביבת העין להזדקנות מוקדמת מואצת?

העור חסום פתוגניים מחלקיקי איפור עלולים לגרום לזיהום ומשם קצרה הדרך לדלקת בעור.

העור בעפעפיים מבקש לנשום, המעברים חייבים להיות חופשיים. לעפעפיים התחתונים יש השפעה עצומה על מראה הפנים שלנו, משום שהעיניים הן אלה שמביטים בהם בזמן שיחה או מפגש עם אדם אחר.

מתחת לעור העפעפיים קיימות 3 שקיות רקמת שומן דקות התומכות בעין. עור העפעפיים הוא מהדקים והעדינים הקיימים בגוף ולכן כל מפגע בליטה נפיחות בצבוץ וקמט נראים באופן בולט ומוגזם.

עם השנים, גנטיקה ומפגעים חיצוניים כגון שמש, פיח, עייפות, רדיקלים חופשיים וגיל גורמים לבליטות קמטים קפלי עור לא מחמיאים בעפעפיים.

 

והנה מה שרופאי עיניים בוגרי אוניברסיטת הדסה ירושלים אומרים על העיניים שלנו:

“השכבה החיצונית ביותר היא שכבת העור שהוא העור הדק העדין ביותר בגוף האדם. שרירי העפעף העמוקים שולחים שלוחות, אשר מתחברות אל העור ויוצרות את קפל העפעף הנורמלי, הנוצר בזמן פתיחת העין. עם הגיל עור העפעף נמתח באופן טבעי, גורם לצניחה של עור העפעף לכיוון הריסים ואף מעבר לכך, היוצרים מראה מבוגר ואף עשוי להפריעה בראיה. מצב זה מכונה צניחת עפעפיים מדומה. מתחת לעור מצוי שריר הקרוי ‘אורביקולריס אוקולי’ אשר תפקידו לסגור את העפעף.
שריר האורביקולריס
מסודר בצורת טבעות-טבעות, הולכות ומתרחבות מסביב לעין. הוא מגיע עד לגבה ולחלק העליון של הלחי. שריר האורביקולריס נמתח עם הגיל, עובדה תורמת להיווצרות שקיות מתחת לעיניים. התכווצות של שריר האורביקולריס יוצרת עם השנים את הקמטים בצידי העין. עם הגיל הספטום נחלש ונמתח השומן הארובתי בולט קדימה ותורם למראה ה נפיחויות סביב העיניים הקרוי ‘שקיות מתחת לעיניים’ או ‘שקיות מעל העיניים’.”
(ציטוט מתוך מאמרי רפואה של כתב עת מרופאי עיניים בוגרי הדסה ירושלים)

מה שאנחנו מבינות מציטוט זה, שעל פניו יש לנו אזור רגיש, דק, חסר שומן, חסר הגנה בעל יכולת התקמטות והזדקנות מהירה.

 

אוקי, אז מה עושים עכשיו?

ניתן להבחין בנשים עם רגישות באזור עפעף תחתון וכאשר הן משתמשות בחומרים מסוימים העיניים צורבות ודומעות או מגרדות להן. לכן, חומרי הטיפוח לעיניים חייבים להיות נקיים מחומרים מזיקים וסינטטיים. חומרי הגלם חייבים להיות בריאים, מותרים למריחה לעור, בעלי משקל סגולי קל על מנת לא להכביד על עפעף עליון ותחתון, דבר היוצר מעמסה וגורם לצניחת עפעף.

המגע באזור העפעפיים חייב להיות עדין. אני אוהבת מוצרי טיפוח המרגישים כמו עננים.

רצוי להתחיל לטפח את העפעפיים בגילאי 25 ומעלה כאשר העור עדין מתוח זוהר וגמיש – דבר המעניק יתרון להמשך חוזק הרקמה.

תחילת המריחה תהיה תמיד בתנועת טפיחות מזווית העין החיצונית לכיוון מרכז העפעף. רק לאחר כמה ימים נתחיל למרוח ולעסות את כל השריר הטבעתי של העין, כלומר עפעף עליון ועפעף תחתון.

חשוב להבין! בעפעף התחתון נמצא שק הדמעות, אזור סופר רגיש. לכן חומרי הטיפוח אשר נמרח חייבים להיות מאוד עדינים ומגינים על האזור בו רקמת השומן מועטה.

תנועות העיסוי תהיינה קלות ולאחר שבוע נתחיל בתנועות עגולות כאשר אנו שומרים על מתאר שרירי העיניים העגולים.

אני ממש אוהבת בזמן מנוחה להניח על העיניים רטיית אקס מלפפונים וקמומיל, זה ממש מרגיע את העיניים ומעניק מנוחה לשריר שעובד באופן רציף כל שעות היום.

בכל בוקר אני מתרגלת מדיטציה תוך כדי אני משקיעה 2 דקות להרפיית מתח השרירים הטבעתיים סביב העיניים. (ראי טכניקת הרפיית שרירים טבעתיים בסרטון היוטיוב שלי), מצב המעניק לעיניים רגיעה קלה ותחושה נעימה.

כאשר אני ממליצה ללקוחות שלי שגרת טיפוח עיניים אני מבקשת מהן לעסות את אזור העיניים בוקר וערב בעזרת סרוםקרם עיניים קל ומשלבת טכניקת עיסוי מיוחדת לעיניים.

טיפ קטן – ממליצה ללקוחות שלי לשמור את ה-סרוםקרם עיניים בדלת המקרר. כאשר הן מורחות את הקרם סביב העיניים ניכרת ירידה בנפיחות, רעננות, ברק ובהירות נראית תוך שניות.

ההמלצה שלי למצבי כהויות ,עייפות, שקיות מתחת לעיניים למרוח בוקר וערב את קרם העיניים מסדרת חלב נאקות. הוא קל למריחה נספג בעור תוך שניות בשל הפפטידים אשר בתוך הפורמולה.

כאשר עור העפעפיים נפול, יבש ניכרים בו קמטים וסדקים, יש למרוח את ג’ל 4 אצות מסדרת THE TRIO המעניק קרירות מיום לחות מיידית והרגעת האזור. הג’ל אופטימלי למילוי והשבת הנפח לאזור.

 

מוקדש באהבה לעינייך בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגירת נגישות
התחילו צ'אט
Scan the code
היי!
איך אוכל לעזור לך?